K sobotnímu utkání interligy otiskujeme článek uvěřejněný v deníku ŠPORT.
Kontroverzný záver sobotňajšieho zápasu 18. kola WHIL ŠKP BRATISLAVA - TRENČÍN (25:25)
Hádzanársky klub Štart Trenčín podal protest proti konečnému výsledku zápasu 18. kola slovensko-českej súťaže hádzanárok (WHIL), v ktorom Trenčanky v sobotu remizovali na pôde úradujúceho majstra Slovenska bratislavského ŠKP 25:25. Sekundu pred jeho koncom zahrávali hostky deväťmetrový voľný hod, z ktorého Monika Rajnohová priamou strelou dosiahla 26. gól. Hádzanárky spod hradu Matúša Čáka sa začali tešiť z dvoch bodov a domáce hráčky so sklonenými hlavami opúšťali hraciu plochu...
Zatiaľčo Zbislav Oťapka zdvihnutím ruky gól uznal, druhý rozhodca Peter Haščík zamieril k rozhodcovskému stolíku, pri ktorom začal spolu s delegátom stretnutia Antonom Gregorom a časomeračom debatovať o tom, či Trenčín dosiahol gól ešte pred uplynutím hracieho času alebo až po ňom. Asi po dvoch minútach nebol gól uznaný, arbitri nechali voľný hod opakovať, pričom Anna Neštická trafila žrď.
Hneď po zápase prezident trenčianskeho Štartu. Ján Bakoš vyhlásil, že jeho klub podá protest, čo sa aj v pondelok stalo. „Urobili sme tak v súlade s reglementom WHIL," povedal nám stručne Ján Bakoš.
Manažér HK Štart Slavomír Milan sa odvoláva na pravidlo 9.2., v ktorom sa píše: „Gól, ktorý bol uznaný, nemôže byť anulovaný, ak rozhodca dal pokyn na vykonanie začiatočného hodu. Toľko jeho znenie. Rozhodca Oťapka zdvihnutím ruky dal signál, že gól platí. Až protesty vedúceho družstva ŠKP Petra Libiča spustili špekulácie okolo jeho regulárnosti. Navyše rozhodcovia vážne pochybili aj pri opakovaní voľného hodu, lebo ponechali na hracej ploche až štyri domáce hráčky napriek tomu, že v závere zápasu mali dve vylúčené hráčky a počas spomínaných debát o našom 26. góle dostal dve minúty aj vedúci družstva ŠKP Peter Libič. Chyby sa stali aj v zápise, v ktorom mala Cicmanová poznačenú iba jednu žltú kartu a nie dve. Pýtame sa tiež, prečo bol ako delegát nominovaný na tento zápas Anton Gregor, ktorý je členom bratislavského ŠKP..."
Peter Haščík sa odmietol k spornému momentu vyjadriť s tým, že rozhodcovia nesmú hovoriť v médiách o žiadnych okolnostiach zápasu. Odkázalnás na komisiu rozhodcov Slovenského zväzu hádzanej (SZH), predsedom ktorej je Jozef Ambruš: „Tým, k čomu došlo v zápase ŠKP - Trenčín, sa pochopiteľne budeme zaoberať. Po tom, čo som si pozrel videozáznam, si myslím, že arbitri rozhodli v zmysle pravidla 2.4."
V ňom sa uvádza: „Voľný hod musí byť opakovaný, ak záverečný signál na konci polčasu, zápasu alebo predĺženia zaznel práve v čase, keď je voľný alebo sedemmetrový hod vykonávaný, alebo keď je lopta vo vzduchu."
Z argumentácie Jozefa Ambruša je zrejmé, že Haščík a Oťapka zrejme neuznali gól preto, lebo podľa nich padol až po uplynutí hracieho času.
A aký je názor trénera ŠKP Petra Olšavského, ktorý bol v blízkosti priestupku? „Rajnohová pri streľbe jasne šliapla do deviatky. Nechápem ale, prečo rozhodca Haščík hneď neodpískal tento priestupok a nedal deväťmetrový hod opakovať."
Touto kauzou sa bude zaoberať nielen rozhodcovská komisia SZH, ale aj hracia a disciplinárna. Keďže riaditeľ WHIL Peter Brunovský je momentálne v zahraničí, konečný verdikt by mal byť známy vo štvrtok na budúci týždeň..
Zdroj: denník Šport
Poznámka na závěr:
Vzpomínáte si na závěr čtvrtého utkání play-off v Olomouci v hale UP 19. května 2009, kdy po uplynutí hracího času vstřelila Štěrbová branku přímo z devítimetrového hodu a rozhodla tak o titulu pro Veselí a Hanačkám zbyly jen oči pro pláč? Po dodatečném shlédnutí videozáznamu bylo jasně zřejmé, že Štěrbová při střelbě porušila pravidlo (přešlápla čáru volného hodu) a volný hod měl být proto opakován. A pamatujete kdo toto utkání v Olomuci pískal ? Ano, byli to pánové Peter Haščík a Zbislav Oťapka